Boeiende thriller

Kimberly R. 30 mei 2020 Hebban Team
Een moordenaar die een escape room gebruikt om zijn moorden uit te voeren. Rechercheurs met privé problemen en een enorme drang om de moordenaar te pakken. Een thriller die zich afspeelt in de achterhoek. Koud zonder jou heeft het eigenlijk allemaal.

Koud zonder jou is het derde deel, maar dat is verder niet te merken aan het boek. Het verhaal is prima op zichzelf te lezen en er is eigenlijk geen enkele noodzaak om de eerdere delen te lezen mocht je, net als ik, het derde deel als eerste boek van deze schrijver oppakken.

Het verhaal was boeiend en het tempo was aangenaam snel. Met een opbouw van korte hoofdstukken en een echte “no nonsense” schrijfstijl waarbij onnodige punten gewoon buiten het verhaal gehouden werden, was dit boek makkelijk te lezen.

Ook de dader leren we al gedurende het verhaal kennen. Met terugblikken naar zijn jeugd en de relaties met zijn ouders en leeftijdsgenoten leren we de dader kennen zonder echt te weten wie hij is. In het geval van dit boek was dit zeker niet storend en zorgde ervoor dat de schrijver een duidelijk beeld creëerde van een gestoorde geest waarbij enige vorm van sympathie opgewekt werd.

De wijze waarop de moorden plaatsvinden was origineel en zeker zeer creatief bedacht. Dat je eigenlijk jezelf afvraagt waarom je dit niet al veel vaker voorbij hebt zien komen in de huidige tijd met alle escape rooms die uit de grond op komen zetten. Ik denk dat hier zeker nog wel veel meer mee gedaan had kunnen worden, en stiekem had ik hier ook nog wel wat meer over willen lezen.

De ontknoping voelde helaas wel wat gehaast en iets te gemakkelijk, waardoor ik helaas van 4 naar 3,5 sterren moet gaan met mijn beoordeling. Maar uiteindelijk zeker een boeiende thriller om te lezen en ben absoluut benieuwd naar het volgende boek van deze schrijver.

Meer recensies van Kimberly R.