Geen thriller, wel boeiend.

Kimberly R. 11 april 2023 Hebban Team
Een verhaal over de 11 dagen dat een van de meest bekende detective schrijfsters vermist was. Dat trok me uiteraard gelijk aan. Ik ben opgegroeid met de verhalen van Agatha Christie, zowel in boekvorm als de vele films en series. Dus dit fascineerde mij enorm. Zeker nadat ik me in de werkelijke gebeurtenissen heb verdiept en zag dat er eigenlijk nooit een echte verklaring vanuit Agatha zelf is gekomen voor die dagen.

Dit boek heeft een zeer originele kijk op de gebeurtenissen. Zo wordt het verhaal verteld vanuit het perspectief van Nan, de minnares van meneer Christie. Nan geeft zelf in haar verhaal ook regelmatig aan dat ze ergens niet bij was en dus alleen maar kan raden of Agatha zo heeft gereageerd. Maar juist deze manier van schrijven is best verfrissend en interessant.
Zo krijgen we tussen de huidige gebeurtenissen door ook terugblikken naar de jeugd van Nan en wordt zo langzaam aan duidelijker wat er precies in haar leven is gebeurd en wat ervoor gezorgd heeft dat zij uiteindelijk 'de andere vrouw' wordt. Want het is al snel duidelijk dat Nan niet puur uit is op iemand anders zijn man, er zitten redenen achter die voor haar gegrond zijn.

Op deze manier lopen er eigenlijk 2 verschillende verhaallijnen en mysteries door elkaar heen. Het is op zo'n manier geschreven dat je wilt weten wat er verder gaat gebeuren, maar dit is absoluut geen thriller. In het beste geval een detective. Maar eigenlijk zou ik het eerder gewoon een roman noemen. Het leest goed weg en het was zeker niet slecht. Alleen moet je niet het boek ingaan met de verwachting iets super spannends te lezen.

Meer recensies van Kimberly R.