Enkele leuke leesuurtjes!

Kristel 03 oktober 2020

Christian De Coninck is naast auteur ook Commissaris en woordvoerder bij de Politie Brussel Hoofdstad. Hij is onder meer bekend van zijn vorige uitgaven bv “Het octopuscomplex, Nevenschade…” deze allen met het speurders duo Goris & Pauwels een reeks met 14 delen tot nu toe. In 2007 debuteerde hij als misdaadauteur met “De Praagse connectie” waarvan de filmrechten zijn verkocht.
In Agonie hebben hebben Goris en Pauwels hun handen vol aan de voorbereidingen met de beveiliging voor het defilé van de nationale feestdag. Ondertussen gebeuren er in Brussel steeds meer overvallen op apothekers, en deze lopen steeds meer en meer uit de hand tot dodelijke slachtoffers aan toe. Daarbij duiken er overal nog eens bombrieven op. Het duo kent geen moment rust, wanneer een zelfmoord een moord blijkt te zijn, vragen ze zich af of alles met elkaar te maken heeft?
Het boek leest lekker weg door zijn niet al te lange hoofstukken en aangename schrijfstijl. De feiten volgen elkaar in een mooi tempo op zodat ik getriggerd werd om steeds verder te lezen. De Coninck weet tussen de spanning door een humoristische toets te verwerken. Hierdoor is het geen nagelbijtende geladenheid, maar een boek dat je zeker en vast enkele uurtjes vertier bezorgt. Ook wanneer je niet alle voorgaande delen hebt gelezen kan je perfect volgen, natuurlijk is het leuker wanneer je het verleden kent van het duo. Kortom een boek waar ik van genoten heb!

Meer recensies van Kristel