Een mix van waar gebeurde verhalen.

Kristel 28 augustus 2023
Douglas Preston (1956) trad in dienst bij het American museum of Natural history in New York, en schreef jaren lang columns. Hij woont met zijn gezin in Sarasota.
Lincoln Child (1957) Studeerde Engels in Minnesota en ging daarna werken als editeur, daarna als systeemanalist voor een verzekeringmaatschappij. Hij woont met zijn gezin in New Jersey.
Het duo is wereld bekend met hun thrillers met als hoofdrol de excentrieke Pendergast (altijd mijn favoriete hoofdpersonage geweest)
Berg des doods is nu het vierde deel met Nora Kelly en Corrie Swanson.

Twee jonge mannen stranden drie km boven de zeespiegel. Hun jeep is in een greppel terecht gekomen. Zo hoog in de bergen zitten ze vast, stoned, dronken en hun mobiele telefoons die geen bereik hebben. Wanneer ze beschutting zoeken tegen de sneeuw, doen ze een schokkende ontdekking.
Vijftien jaar geleden zijn negen studenten nooit terug gekomen, van hun trip in de bergen van New Mexico. Ondanks meerdere zoektochten zijn tot op vandaag nog steeds niet alle studenten terecht.

Zoals ik gewoon ben van dit schrijversduo was ik ook direct verslingerd aan dit verhaal. Buiten de vlotte schrijfstijl, de fascinerende personages en de toenemende spanning, weten ze hun lezers steeds bijzonder aandachtig te houden. Treffend voor dit duo is dat er geen dipjes in het boek zitten. Pendergast is nog steeds mijn favoriet personage, toch komen special agent Corinne Swanson en Dr. Nora Kelly: hoofd archeologie, aardig in de buurt.
Een leuk weetje is dat dit boek een mix is van waargebeurde verhalen, waarvan er wat is gespeeld met de locaties.

Meer recensies van Kristel