Wederom een apart duo.

Kristel 07 juni 2023
Helen Fields is een meer dan gekende auteur onder de vurige thrillerlezers. Ze studeerde rechten en werkte nadien als advocaat. Samen met haar echtgenoot runde ze tevens een filmproductiemaatschappij. De schaduwman is een standalone, maar hiervoor is reeds een geslaagde serie verschenen met Ava Turner en Luc Callanach.

Elspeth Dunwoody is bruut van straat geplukt op een moment dat zij het niet zag aankomen. Sindsdien zit ze opgesloten in een ruimte waarvan de ramen zijn dichtgemetseld. Ze heeft geen idee wie haar heeft ontvoerd of waarom. Is het dag of is het nacht? Wat ze wel weet is dat de man haar niet zal laten gaan, want hij lijkt wel gestoord.
Forensisch psycholoog Connie Woolwine werkt samen aan deze zaak met inspecteur Baarda Brodie. Het is meer dan een vermissing van één persoon, en de tijd dringt.

Ik heb heel erg uitgekeken naar Helen Fields haar volgend boek, daar ik helemaal verkocht ben door de reeks met Ava Turner. Net zoals we het gewoon zijn, is het boek vlot leesbaar met zijn korte hoofdstukjes. Het duo dat samenwerkt zijn terug een ietwat aparte types, die elkaar mooi kunnen aanvullen, en we leren hen al vrij goed kennen. Het verhaal zelf komt naar mijn mening wat langzaam op gang, wat naar het einde toe dit volledig wordt rechtgezet. Al van in het begin van het boek weet je wie de schuldige is, daar ik graag mee uitpluis wie de dader is was dit voor mij iets minder. Toch heeft het plot me nog kunnen vastnagelen aan mijn stoel van de spanning.
Stiekem hoop ik vlug een volgend deel te lezen van Ava en Luc want die hebben volgens mij nog heel wat in petto.

Meer recensies van Kristel