Een duo naar mijn hart.

Kristel 19 augustus 2023
Clare Mackintosh is een Britse auteur en een voormalig politieagent. Haar boeken worden in meer dan 35 talen gepubliceerd, en wordt geprezen om haar vlotte schrijfstijl en bijzondere twists.

Een splinternieuw reality programma wordt opgenomen in de bergen van Wales. De deelnemers hebben ieder een geheim dat ze kost wat kost willen verborgen houden. Wanneer één van hen plotseling verdwijnt, wordt rechercheur Ffion Morgan ingeschakeld. Hierbij moet ze weer samenwerken met brigadier Leo Brady. Kunnen ze terug samenwerken zonder problemen?

Net zoals in het vorige deel met Ffion, wordt dit verhaal uit verschillende tijdlijnen geschreven. Het gebeurt dus geregeld dat je de gebeurtenissen reeds hebt beleefd, maar vanuit een ander inzicht. Dit laat het verhaal naar mijn gevoel langzaam maar gestaag verlopen. De schrijfster laat je tot op het laatste in het ongewisse, en zet je meermaals op een verkeerd been. Een boek waar ik toch wat meer pit in had verwacht omdat ik het een originele setting vond. Aan pit ontbreekt het dan weer niet bij de hoofdpersonages, een duo naar mijn hart, met nog een bewogen toekomst voor hen.

Meer recensies van Kristel