Vrees De Vrees!

Kristel 13 december 2023
De Klaproos is het derde deel van De Legende Van Esper. Het is belangrijk om deze trilogie op volgorde te lezen, anders mis je een mooi verhaal.

In Esper heerst nog steeds De Vrees, een dodelijke ziekte of magie, dat is nog steeds niet duidelijk. Veder blijft hier alles aan doen om zijn volk hier tegen te beschermen. Enkel is het niet eenvoudig, als je niet weet wie of wat je vijand is.
Ondertussen is Veder zijn zus Leyna bezig met een gevaarlijke zoektocht naar De Calix. Volgens de geschriften is dit een bijzonder relikwie dat het kwade kan overwinnen. Ook voor haar is deze queeste bijzonder moeilijk en niet zonder gevaar, ze moet verscheidene belagers proberen te overtuigen, en niet alle graafschappen zijn bereidwillig.

Een trilogie die zo mooi is geschreven en beschreven dat je deze zeker niet aan je mag voorbij laten gaan. Je waant je net als Veder en Leyna zij aan zij op een mooie maar gevaarlijke zoektocht. Er spelen zoveel emoties mee in het boek, die zo roerend zijn neergeschreven dat je ze zelf ervaart. Of het hier gaat om liefde, vriendschap, wantrouwen, vertrouwen noem maar op, de auteur schuwt de gevoelige snaar niet, wat het lezen voor mij bijzonder vlot liet verlopen, en je soms even laat stilstaan bij bepaalde gebeurtenissen. De cover vraagt om opgenomen te worden, en je herkent de stijl van de twee vorige delen hier duidelijk in. Dat de zoektocht van Veder en Leyna gedaan is vind ik erg jammer, toch hoop ik dat Joke haar pen terug opneemt voor een volgend verhaal. Want voor mij is dit heel duidelijk, ze schrijft met haar hart in haar pen, en haar fantasie is ontembaar.

Meer recensies van Kristel