Het zat goed!

Kristel 14 september 2023
Steven James is een veelgeprezen auteur van romans en fictieboeken, waarvan reeds meer dan één miljoen exemplaren zijn verkocht. Hij heeft tientallen prijzen gewonnen. Wist je dat hij ook een professionele verhalenverteller met een master degree in storytelling is?

De vijfendertig jarige Travis Brock is zijn vrouw verloren bij een zware brand, waarbij hijzelf ernstige brandwonden op liep. Hij heeft een fotografisch geheugen en werkt als redacteur bij het Ministerie van Defensie. Wanneer hij een nieuwe ontdekking doet, probeert hij te achterhalen wat en wie hier achter zit. Zonder dat hij zich hier bewust van is, loopt hij dieper in de val dan hem lief is.

Een hoofpersonage met een fascinerende eigenschap, en een pittig doorzettingsvermogen. Kortom iemand die me onmiddellijk ligt. Dus dat zat al direct goed. Het verhaal is enorm vlot geschreven, alles volgt elkaar in een bijzonder snel tempo elkaar op. Ook dat zat goed. De spanning is steeds aanwezig en goed voelbaar, het is zodanig omschreven dat je het perfect kan inbeelden. Weer zit het goed! Een minpuntje vond ik dat het hier en daar een beetje te technisch was.
Een denderend verhaal waar ik graag in werd meegezogen. Steven James was voor mij een nog onbekend auteur, die ik nu zeker in het oog ga houden.

Meer recensies van Kristel