Onderhuidse spanning.

Kristel 18 maart 2023
Freida McFadden is een praktiserend arts, gespecialiseerd in hersenletsel. Zij heeft meerdere psychologische thrillers geschreven alsook medische humor romans. Hopelijk worden er meerdere van haar werken vertaald in het Nederlands.

Millie mag na een spannende sollicitatie aan de slag als huishoudhulp bij de fam. Winchester. Tot haar taken behoren het huishouden op orde te houden, eten voorzien en voor Cecilia te zorgen, het negen jarig dochtertje. Ze had nooit gedacht deze baan te krijgen, niet wanneer haar werkgever haar achtergrond goed had nagetrokken, want Millie zelf heeft wat te verbergen. Wat begon als een droomjob, verandert snel in een nachtmerrie. Nina Winchester is niet te harden, het lijkt wel of ze er alles aan doet om Millie het leven zuur te maken. Maar ze heeft deze baan broodnodig, maar ten koste van wat? Toch zet ze door, want ze is tot meer in staat dan dat Dhr. en Mevr. Winchester van haar denken...

“De hulp” was mijn eerste kennismaking met deze auteur. Het boek wordt onderverdeeld bij psychologische thriller, en daar ben ik voor de 100% mee akkoord. Het verhaal fascineert me vanaf het begin. Freida laat je kennis maken met de personages, maar tegelijkertijd laat ze je aanvoelen dat niemand volledig te vertrouwen is, zonder ook maar voorbarig te veel vrij te geven. Gans het boek voel je dat de druk wordt opgevoerd, het lijken wel spinnen die onder je huid kruipen, die alsmaar hoger en hoger kruipen tot je beseft dat je dodelijk gebeten bent, want het boek heeft je beet, je kan het niet wegleggen. Als je eenmaal denkt dat je weet hoe het verhaal gaat, wordt je radicaal een andere richting in geduwd. Ik vond dit echt een verrassend verhaal met een geweldig plot, dat snakt naar een volgend boek van deze auteur.

Meer recensies van Kristel