Pittige actie.

Kristel 08 november 2023
Lee Child heeft met Jack Reacher een innemend hoofdpersoon verwezenlijkt. Hij heeft reeds ontelbare boeken op zijn naam staan, en sinds enkele jaren schrijft Jack Reacher samen met zijn broer Andrew Child. Er zijn meerdere boeken verfilmd en in serie verschenen.

Jack is een voormalig majoor van de militaire politie, waar hij lang deel uitmaakte van de Special Investigations Unit, die was gevormd om uitzonderlijk moeilijke zaken te behandelen. Sindsdien zwerft hij rondt zonder een thuis, werk, auto, of mobieltje. Hij heeft principes en verdraagt geen onrecht, en niet te vergeten hij is een bedreven kanjer in vechtsporten.
In 1992 wordt Keith Bridgeman wakker in het ziekenhuis, waar hij sinds een maand verblijft. Hij is in slaap gevallen alleen in de kamer, toen hij wakker werd stonden er twee vreemden aan zijn bed. Kort daarna valt hij van de elfde verdieping naar beneden. Wanneer er meerdere doden vallen, wordt er een taskforce samengesteld waaronder Jack mee op zoek gaat naar een koelbloedige moordenaar.

Ook in dit verhaal voel je meteen een aangename spanning. Tevens weer zeer filmisch geschreven en in een razendsnel tempo, je hebt amper de tijd om op adem te komen. Wanneer je denkt dat de spanning niet intenser kan, wordt dit toch nog overtroffen naar het einde toe. Ik hou enorm van die pittige actie, nu hoeft een boek van dit genre voor mij niet echt realistisch te zijn, doch waren er meerdere zaken in het verhaal die zelfs voor mij even uit de bocht gingen. Bijvoorbeeld om één zaak aan te halen : even op een landkaart kijken, en kunnen aanduiden waar iemand zich verstopt.
Hou je van spanning, achtervolgingen en sensatie, dan is dit echt iets voor jou!

Meer recensies van Kristel