Mooi debuut

Kristel 21 juli 2023
Rose Wilding is een schrijfster uit Newcastle-Upon-Tyne. Ze heeft een MA in creatief schrijven van de Universiteit van Manchester. De zeven is haar debuut.

Op de bovenste verdieping van een goedkoop hotel, ergens in een opslagruimte, ligt het afgehakte hoofd van Jamie Spellman. In diezelfde ruimte zitten zeven vrouwen, ieder met een gegronde reden om Jamie te vermoorden. Toch is er maar één schuldig, en enkel de moordenaar weet wie.
Rechercheur Nova Stokoe wordt op deze sinistere zaak gezet. Ze komt tot een onthutsende vaststelling, en weet niet goed hoe ze hiermee moet omgaan.

Een cover die me meteen opviel en aansprak, met zijn zeven zwarte vogels en de titel in het roze.
Een mooi debuut, dat je langzaam aan mee het onderzoek intrekt naar de dader. Stuk voor stuk komen de dames aan bod om hen beter te leren kennen, zowel in het verleden als in het nu. Zo geeft de auteur je mee de kans om de ware moordenaar en zijn aanleiding voor deze brute moord te ontdekken. Rose Wilding beschikt over een schrijverskunst om je meermaals op een verkeerd been te zetten, en je te laten twijfelen tot het verbazend slot. Een boek dat ik met plezier heb gelezen, enkel een minpuntje vond ik dat het lettertype wat klein was.

Meer recensies van Kristel