Wil de echte moordenaar nu opstaan?

Kristel 05 september 2020

AUTEUR :
Heeft rechten gestudeerd, en is advocaat burgerrecht. Met zijn boek “De getuige” heeft hij de Gold Dagger Award gewonnen in 2018. Heeft reeds enkele boeken uitgegeven in de serie met Eddie Flynn en eerder dit jaar trakteerde de auteur ons op een spetterende stand-alone namelijk “Verdraaid”.
SAMENVATTING :
Het noodnummer ontvangt een oproep van de hysterische Alexandra Avellino, ze meldt dat haar zuster Sofia hun vader Frank de voormalige burgemeester van New York, heeft vermoord en nu achter haar aankomt. Wanneer de politie arriveert zien ze wat een bloedbad er is aangericht. Het verwarrende aan deze misdaad is dat ook Sofia op enkele seconden verschil het noodnummer belde met een identiek verhaal. Beiden waren ook aanwezig en bebloed op de plaats delict, ze wijzen elkaar aan en kunnen elkaar niet luchten. Wat is hier aan de hand, wie van de twee is schuldig, moeten er nog meer doden vallen vooraleer er een antwoord is gevonden?
MIJN MENING :
Deze auteur was mij al niet vreemd en heb van zijn eerdere werken echt genoten. Het wordt dus steeds moeilijker als schrijver om je publiek steeds meer weten te treffen. En of hij er nogmaals is in geslaagd, is voor mij enorm duidelijk. In zijn vorige werken liet hij je steeds mee de puzzel stukjes in elkaar leggen, daar is hij echt een meester in om je steeds een beetje informatie te geven en denkt ok die richting gaan we uit, en na enkele pagina’s weet hij je weer te verbazen met een twist in het verhaal. Alsof dit nog niet genoeg elementen zijn om een goed boek te schrijven, voegt hij er nog eens bloederige en ongelooflijk spannende taferelen aan toe, en maakt dit voor mij een spetter van een boek. Ook heeft hij op een Verdraaid slimme manier één van zijn vorige titels in het boek vermeld, moest ik dat boek niet zelf gelezen hebben zou ik het opgezocht hebben. De hoofdtukken zijn steeds weer geschreven uit één personage, ook de dader komt meermaals aan bod en wordt vermeld als “Zij” maar je kan er geen weet van krijgen wie ze nu eigenlijk is tot het einde. Kortom een boek dat je niet links mag laten liggen.

Meer recensies van Kristel