Angstaanjagend goed.

Kristel 22 augustus 2020
AUTEUR:
Deze 27 jarige auteur woont en werkt in Melbourne, is met zijn schrijven van films en toneel reeds meerdere malen in de prijzen gevallen. Opgejaagd is zijn eerste thriller waarvan de filmrechten reeds verworven zijn.
SAMENVATTING :
Frank leidt een eenzaam bestaan in de Australische outback, waar hij in zijn eentje een tankstation runt, tot wanneer zijn kleindochter Allie bij hem noodgedwongen komt logeren. De rust wordt pas echt verstoord op de dag dat er plots een auto bruusk tot stilstand komt en er een meisje uitstapt, volledig bedekt met modder en bloed en bewusteloos op de grond valt. Ze zijn haar verwondingen nog maar aan het verzorgen of er arriveren een hele troep ruige mannen en vrouwen en eisen het meisje op. Hoever zal Frank en Allie gaan om deze onbekende te beschermen?
MIJN MENING :
Het verhaal speelt zich af in “toen” en “nu”, en stroomt naadloos tot elkaar naarmate het boek vordert. Vanaf de eerste pagina grijpt het verhaal je vast en laat je niet meer los, en kan en moet je verder lezen. De snelheid waarin de gebeurtenissen zich afspelen is adembenemend. De filmische schrijfstijl van de auteur geeft een enorm goed beeld van de lugubere momenten. Rotsvast ben ik er van overtuigd dat de film een geweldig succes gaat zijn, en ook ben ik er zeker van dat zowel boek nog film geschikt is voor gevoelige lezers en of kijkers. Het boek was helemaal mijn ding, toegegeven een beetje overdreven in de zin van de Rambo stijl, maar geef toe dat was toch ook een kei bangelijke film! Het boek heeft een open einde, dus hoop ik op een vervolg.

Met dank aan uitgeverij Luitingh-Sijthoff voor het recensie exemplaar.

Meer recensies van Kristel