Onvoorspelbaar

Kristel 06 april 2021

Adolfsson is geboren in Stockholm en werkte als perswoordvoerder. Het is ondertussen reeds het derde deel van Doggerland , een fictieve archipel gelegen in de Noordzee met elementen uit zowel Scandinavië als Groot-Britanië.

Tussen de duivel en de zee.
Luna een ooit wereldberoemde popster werkt aan haar come-back, en waar kan dit beter dan in haar thuis plaats Doggerland. Ze werkt toevallig samen met Leo een vriend van inspecteur Karen Hornby. Het is dan ook Leo die alarm slaat wanneer blijkt dat Luna na een feestje is verdwenen. Een beetje tegen haar zin in wordt Karen op deze zaak gezet. Zelf worstelt ze namelijk met haar gezondheid, ze voelt zich oud en futloos, en moet zich laten onderzoeken. Het is ook geen pretje om deze zaak uit de media te houden. Alsof ze nog niet genoeg aan haar hoofd heeft worden er vrouwen aangerand op een verschrikkelijk lugubere manier. Kan ze één of beide zaken oplossen? Of staat haar gezondheid haar in de weg?
Het verhaal, meer dan voldoende voorzien van personages, komt wat langzaam op gang naar mijn mening. Het was niet de spanning in het begin maar de aangename schrijfstijl en de korte hoofdstukken die me er toe hebben aangezet om verder te lezen. Je leert Karen goed genoeg kennen om met haar mee te voelen in de ups en downs die ze meemaakt, en sommige van haar beslissingen beter te begrijpen.
Het was de beklemmende spanning naar het einde van het boek, dat me verraste. Samen met de plotwendingen die onvoorspelbaar voor mij waren heb ik echt genoten van dit boek, en hoop van deze auteur meer te kunnen lezen.

Meer recensies van Kristel