Ik word verrast door het plot en zijn wendingen.

Laura 27 februari 2020
JT LeBeau is een succesvolle thrillerschrijver met geweldige verkoopcijfers. Alleen weet niemand wie hij is, ondanks talloze pogingen om zijn identiteit te achterhalen; door de media, uitgevers en anderen. LeBeau is beroemd en berucht om zijn moorddadig goede plotwendingen die niemand ooit ziet aankomen.

Maria denkt te weten wie LeBeau is, maar ze is gewaarschuwd, net als de lezer. Voordat je dit boek gaat lezen, wil LeBeau dat je drie dingen weet:

1. De politie wil me aanklagen voor moord.
2. Niemand weet wie ik ben. Of hoe ik het heb gedaan.
3. Als je denkt dat je weet wie ik ben, kom ik hierna achter jou aan.

Als je dit boek uit hebt, dan weet je: de waarheid is verdraaid...

Van de thriller leesclub van uitgeverij Luitingh Sijthoff ontving ik een recensie exemplaar (dank hiervoor) vlak na de publicatiedatum. Ik begon vol enthousiasme aan dit boek, ik lees de laatste tijd namelijk graag thrillers. Ik heb het gevoel dat de thrillers die recent zijn gepubliceerd steeds beter worden. Ik word verrast door het plot en zijn wendingen. Zo ook tijdens het lezen van 'Verdraaid'.

'Verdraaid' grijpt je meteen met zijn pakkende opening. Waar het eerst nog vaag is beginnen de puzzelstukjes langzaamaan op zijn plek te vallen, maar dan blijkt het dat je met de verkeerde puzzel bent en blijk je op een volledig dwaalspoor te zijn gezet. Ik moet toegeven dat de personages mij niet altijd evenveel aanspraken, maar dat er uiteindelijk niet veel toe doet met een plot als deze. Mijn eerste Steve Cavanagh en zeker niet de laatste!

Meer recensies van Laura