Het is een poëtisch geschreven verhaal.

Laura 18 maart 2020
Dit boekje is erg dun en nu twee weken nadat ik het heb gelezen vind ik het lastig om te vertellen waar het over ging. 'Goudvissen en beton' was mijn kennismaking met Maartje Wortel. Het gaat over Tilburg, over ouders, over verlies, over liefde. Het is een poëtisch geschreven verhaal.

"Je moet weten dat mijn vader een holist is. Ik heb lang gedacht dat een holist iemand is die in leegte gelooft, in uitholling, een holte, de ruimte tussen gebouwen, vingers, tussen jezelf en de ander. Ik zag een dekbed voor me waaruit net een warm lichaam is opgestaan. Dat het niet om het lichaam gaat, maar om het dekbed dat opengeslagen achterblijft, de warmte en de vorm die iemand achterlaat. Dat bleek mijn eigen geloof."

Overigens zijn de illustraties prachtig en een ware toevoeging.

Meer recensies van Laura