Laura 30 maart 2020
In 'Nacht In Caracas' volgen we Adelaida die na het verlies van haar moeder beseft dat ze er nu helemaal alleen voor staat. In een land vol politieke onrust, geweld en honger en verdoofd door haar eigen rouw keert ze terug naar haar appartement. Wanneer plunderaars die zich voordoen als revolutionaren vervolgens haar appartement bezetten, draait Adelaida het roer om.

De schrijfstijl in dit boek sprak mij misschien wel het meest aan. Je zou het kunnen omschrijven als rauw. Hoe de verschillende ingrijpende momenten worden omgeschreven is prachtig. De omgeving waarin het verhaal afspeelt, een verscheurd Caracas, Venezuela is indrukwekkend. Ik ben zeker benieuwd naar meer verhalen die zich afspelen in deze setting. Ook zou ik volgend werk van auteur ook zeker oppakken.

Toch miste ik wel wat in het boek. Dat waren zo'n 100 bladzijdes. Ik vermoed dat als het verhaal wat langer was, we meer over de personages zouden leren. Ik miste dit nu nog een beetje. Toch maakt dat niet dat dit een prachtig geschreven boek is, waarin de relatie tussen moeder en dochter op een mooie manier wordt beschreven.

Meer recensies van Laura