Excentriek en buitengewoon.

Laura 18 maart 2020
Een boek binnen een subgenre wat ik normaal niet lees, gotische verhalen. Toch was ik erg benieuwd want je hoort veel enthousiaste verhalen. Het begin pakte mij meteen, de schrijfstijl is erg prettig en de omschrijvingen zijn zoals de titel al doen verklappen, magisch.

Ik las iemand anders het verhaal beschrijven als een nachtmerrie-achtig hedendaags sprookje. Hier kan ik mij zeker in vinden. 'The Magic Toyshop' vertelt het verhaal van Melanie. Op een avond trekt zij de trouwjurk van haar moeder aan en beschadigd deze in de tuin. De volgende dag staat haar leven op zijn kop. Haar ouders zijn overleden en samen met haar jongere broertje en zusje moet zij gaan wonen bij familie die zij nog nooit heeft ontmoet. In London trekt ze in bij haar oom die eigenaar is van een ouderwetse speelgoedwinkel waar poppen op levensechte grote worden gemaakt, een tante die niet praat en haar twee broers.

Het verhaal bestaat uit onderdelen die je ook terugziet in het magisch realisme. Daarnaast heeft het ook iets heel duisters. Het verhaal op zichzelf is ook uniek. Ik zou zelf geen titel kunnen noemen die hiermee vergelijkbaar is. Excentriek en buitengewoon.

Meer recensies van Laura