Dubbel

Laura19907 29 februari 2020
In 1989 verdwijnen Solene en Raphael. Het dorpje Piolenc komt om de kop te staan, maar geen spoor van dde kinderen. Totdat Solene drie maanden later dood wordt gevonden. Maar waar is Raphael?

30 jaar verder. En opnieuw verdwijnen er kinderen. Alles lijkt te maken hebben met de zaak Solene en Raphael. Opnieuw begint een speurtocht naar de kinderen en de betrokkene van 30 jaar geleden worden weer aan de tand gevoeld.

De voorkant van het boek sprak mij erg aan. Mysterieus bos met een meer, waarin gespiegeld de titel te zien is. Samen met de tekst op de achterflap een geweldige thriller.
Een thriller richting Bernard Minier.
Maar helaas voldoet dit boek niet aan mijn verwachtingen.
Het boek is in het begin vrij saai.
Er gebeuren wel dingen, maar geen onverwachte plotwendingen, waardoor de spanning er in blijft.
Tevens zijn de hoofdrolspelers ook vrij vlak waardoor je geen binding met ze krijgt.
Als het verhaal zijn omslag maakt, wordt het boek wel iets spannender en naar het plot toe blijken dingen toch niet zo te zijn als ze waren.
Plot zelf is niet heel spannend en een beetje voorspelbaar.

Grotendeels gaat het verhaal over de vermissing van 1989 en vind ik de zaak van nu want aan de magere kant.
Ook de mooie voorkant, het bos en het meer, is maar een fractie van het verhaal. Of dit nu de juiste voorflap is... Waarschijnlijk had ik meer iets richting de tweeling gekozen.

Al met al leest het boek wel lekker weg, maar mijn gevoelens er over zijn een beetje dubbel. Vooral omdat het boek spannender klinkt dat het is en het verhaal toch wel een tikkeltje vreemd is.
Toch 3 sterren, maar geen vette sterren

Meer recensies van Laura19907