Tegenvallend spel

Laura19907 21 februari 2024
Een jong slachtoffer wordt gevonden in het bos midden van een mysterieus stenenfiguur. Het goe en waarom is een raadsel. Jasmine Ziani, stagiaire bij de recherche, bijt zich vast in de zaak.
Dan verdwijnt Finn en een link wordt gelegd met de eerste zaak. Lukt het ze Finn te redden?

Vol enthousiasme begon ik te lezen in dit boek. Want het moest een goed boek zijn. Ik kwam hem overal tegen.
Het begin is ook goed. Wisseling van personages. Korte hoofdstukken en de personages Ella en Finn worden goed uitgediept. De andere personages om hen heen blijven wat vlakker en ook de verhoudingen tussen de personages begon mij te irriteren. Over het algemeen waren ze niet echt heel vriendelijk naar elkaar zowel tussen Ella en Dennis, als tussen de rechercheurs was er vaak 'strijd'
En dan gaan ze op vakantie en ontmoeten ze mensen. Het verhaal begint, maar voor mij kwam toen al rap de slop in het verhaal.
Al snel merk je dat er iets niet pluis is met bepaalde personen die ze ontmoet. En dat niet pluis gevoelde klopte compleet. Diegene bleek dus met de zaak te maken hebben en ook het motief is al vaak aangehaald.
Het einde wordt wel spannend, maar voor mij dus niet verrassend.
Voor mij tegenvallend, waarschijnlijk door de hoge verwachtingen, maar ik zie wel in waarom anderen het wel een goed boek vinden.
Een aanrader voor een fijne zondagmiddag op de bank maar echt een hoge thriller gehalte had het niet voor mij.

2 sterren voor dit boek

Meer recensies van Laura19907