Gemakkelijk

Laura19907 12 februari 2024
1911 Emma besluit om te gaan werken op de Olympic. Ze kan zo wat verdienen en hoopt op een beter leven voor haar moeder en zusjes. Maar een besluit doet alle levens veranderen.

Harriet vindt van haar overleden grootmoeder een koffer met een foto van 3 zusjes. Het is een foto van Emma, Ruby en Lily. Haar vragen leiden naar de drie zusterschepen: Olympic, Titanic en Brittanic.

Allereerst wil ik zeggen dat het boek een beetje tegenviel. Ik had veel meer verwacht te lezen over het werk op de schepen. De stukjes die er in zaten waren goed genoeg om door te lezen, maar ze lazen en beetje als : En toen en toen. Hierdoor zijn ze vrij vlak en emotieloos. Dus geen diepgang en ze zijn snel voorbij. Deze stukken hadden voor mij langer gemogen.
Ook het verhaal van Harriet is niet bijzonder om te lezen. Alles verloopt bijna altijd perfect en ook haar familiebanden zijn opeens allemaal duidelijk en alles is weer koek en ei.
Ook het plottwistje in het boek zie je aankomen.
Leuk boek voor even snel, want dat leest hij, maar geen boek voor mij om te herlezen

Meer recensies van Laura19907