Goed begin, vreselijk einde

Laura19907 24 maart 2024
Eline, een jonge journaliste, strand in Koolbeke. Ze gaat op zoek naar hulp, maar ontdekt al gauw dat ze niet heel erg welkom is en dat er vreemde dingen gebeuren. Haar nieuwsgierigheid wordt geprikkeld als ze merkt dat er een groep mensen wonen met een erfelijke afwijking.
Ze krijgt tijdelijk onderdak van Sylvia.
Als er vervolgens een lichaam in een beerput wordt gevonden, wil Eline hier alles van weten en wat het geheim is van het dorp.

Klinkt als een spannend boek, een thriller, staat ook op de voorkant.

Ik kan al zeggen dat ik dat niet vind. Misschien een spannende roman maar thriller? Nee.
Daarvoor is het boek te vlak, te voorspelbaar en niet goed uitgewerkt.

Het verhaal begint goed, maar krijgt al snel on waarschijnlijkheden, die neem je dan voor lief, omdat je hoopt dat het bij het verhaal hoort.
Beetje bij beetje leert ze het dorpje ietsjes kennen en dan ontdekt ze waardoor de mensen misvormd zijn. Als lezer kon je dit al op je vingers natellen.
Het verhaal van de dominee is cliché en de vondst van het lichaam is wel erg kort.

En dan krijg je het volgende deel in dit boek...
Naar mijn mening totaal overbodig. Zowel het verhaal van Hugo als Lea voegt niks toe aan het boek en het verhaal van het dorp. Belinda had hier een betere ingangspunt moeten kiezen, zodat het aansloot op het verhaal van Eline en Robin, die ze heeft ontmoet in het dorp.
In het laatste deel gaan we weer terug naar Eline en Robin. Heel flauw en voorspelbaar einde.

2 sterren, omdat het boek heerlijk wegleest en omdat het verhaal tot Hugo echt wel potentie had.
Daarna verzand het boek in zijn eigen verhaal.

Ik heb nog een boek van Belinda. Erg benieuwd of deze mij wel bevalt.

Meer recensies van Laura19907