Mist de echte spanning

Laura19907 28 april 2024
Hester haar dochter, Insa, is gewelddadig gedood en daardoor strandde ook haar huwelijk. Ze heeft een zeilschool, die in dezelfde periode het moeilijk had, maar doordat alles weer is volgeboekt, gaat het daar weer mee de goede kant op. Timo, een goede vriend van Insa, komt ook weer. Met z'n vader Jelmer, die een oogje op Hester heeft. Dan wordt er weer een meisje vermoord en een tweede raakt zwaargewond. Is de moordenaar terug? Of nooit weggeweest?

Dit boek kreeg ik cadeau toen ik mij aanmelde bij de Crime Compagnie club. Mooi boek van de buitenkant, met een blauw bedrukt blok.
Het boek klonk erg goed en begon snel met lezen.

Je zit snel in het verhaal omdat het begint met hoe Insa dood in het water ligt. Een sterk punt is ook de schuin gedrukte stukken over Insa. Je leert haar kennen en dat ze toch niet altijd schattig en lief was.
Verder heb je een wisseling tussen Hester en Timo.
Het verhaal zelf leest meer als een spannende roman dan een thriller. Het is nergens nagelbijten en een beetje kabbelend.
Dat een bepaald personage met Insa te maken had was niet heel verrassend, de uiteindelijke dader wel een beetje, maar het motief was dan een als vele in dit genre.
Verder vond ik de achterdocht van Hester af en toe irritant worden en als er iemand met een goede theorie kwam, geloofde ze deze niet. Beetje dubbel naar mijn idee.
Ook stoorde ik me aan dat Linda Jansma in een groot deel van het boek het woord glimlach wel heel veel in haar pen had. Was veelal niet eens een toevoeging aan het verhaal.
Over het algemeen wel leuke leesuurtjes gehad en toch wel met plezier gelezen. Wel is het zo dat er betere boeken van haar zijn, maar ook slechtere.

Daarom 3 sterren

Meer recensies van Laura19907