Vanuit een andere hoek

Laura19907 13 januari 2024
In Leven met de Dood geeft Iede Hoorn een kijkje in zijn werk als uitvaartverzorger. Met het delen van zijn verhalen wil Iede het thema meer bespreekbaar maken.

Iede Hoorn 'leerde' ik kennen in de aflevering van Ewout. Daarna ben ik hem gaan volgen op Instagram.
Toen zijn boek uitkwam wilde ik hem graag lezen..

Het boek geeft inderdaad een kijkje in zijn werk.
Interessant en boeiend, maar af en toe voor mij een beetje theoretisch. Waarschijnlijk omdat ik een iets ander boek had verwacht( denk aan het boek Schoon genoeg van Tuğrul Cirakoglu)
Het boek is wel eenvoudig geschreven en leest ondanks het onderwerp goed weg.
Het is ook geen dik boek en je hebt het boek vrij snel uit. Minpunt vind ik wel dat je ook nog regelmatig een lege bladzijde hebt.
Een tweede boek ga ik zeker lezen, mocht deze uitkomen, hopelijk deelt hij dan nog meer over de uitvaarten die hij heeft mogen leiden. Hoe triest dat het ook is, maar hierdoor bereikt hij wel het doel wat hij voor ogen heeft. Het bespreekbaar maken van de dood.

3enhalve ster voor dit boek.

Meer recensies van Laura19907