Jules krijgt een motorongeluk en ligt in het ziekenhuis, daar denkt hij:Waardoor komt het dat een leven wordt zoals het wordt?
Hij kijkt dan terug op zijn leven, en neemt ons mee naar zijn kindertijd tot het nu.

Je leest als lezer eerst hoe zijn kindertijd was, in het begin liefdevol, maar je merkt al snel als lezer dat er veel verdriet in het verhaal zit. Vervolgens komt Jules ouders te overlijden , is er geen plek bij de weinige familie die hij heeft en komen ze in een internaat, waar hij gescheiden wordt van broer en zus.
Je leest hier hoe zijn leven is mensen ontmoet en verliest.
In zijn volwassen leven verliest hij ook nog zijn geliefde, maar wordt herenigd met zijn zus.
Het boek kent dus heel veel emoties, dat je denk wat kan een mens hebben?

Na de verschillende recensies dacht ik dit is een boek voor mij. Maar klopt niet helemaal helaas.
Af en toe sprong het boek voor mij van hak op de tak en was het lastig waar ik gebleven was in het verhaal.
Ook naar het einde van het boek werd het voor mij minder boeiend. Eigenlijk ondanks de verdrietige dingen, het iets voorspelbaar wordt.
De intentie van het boek is goed, maar niet voor mij weggelegd, daarom 3 sterren

Reacties op: Goede intentie

Het einde van de eenzaamheid - Benedict Wells
? Bestel dit boek bij Libris.nl Bestel het boek vanaf € 12,99 Bestel het e-book € 9,99