Ik volg je, maar wie is ik?

Laura19907 26 september 2019
Joey keert na een aantal maanden gewerkt te hebben op Ibiza terug naar haar geboortedorp samen met haar man Alfie. Ze trekken in bij haar broer Jack en schoonzus Rebecca.

Een paar huizen verder op wonen Tom, Nicola en Freddie Fitzwilliam.
Tom is knap, slim en schoolhoofd en Joey is helemaal gek op hem.
En Freddie maakt van iedereen in de buurt foto's

Bess en Jenna zijn beste vriendinnen en delen alles, zoals Bess die smoorverliefd is op het schoolhoofd en Jenna haar moeder die niet heel psychisch in orde is en denkt dat ze gestalt worden.

Het boek begint met het vinden van een lichaam in een keuken. Het slachtoffer is tig keer gestoken en naast haar ligt een rood kwastje.
Dit begin vond ik veelbelovend en wilde eigenlijk meteen doorlezen, maar waar het goed begint zakt het boek snel in als een, naar mijn mening, middenmoter boek.
Het wordt eigenlijk nergens meer echt spannend, ondanks de vele personages blijven ze allemaal vrij oppervlakkig.
Het boek leest wel lekker weg door de korte hoofdstukken en erg fijn vind ik elke keer het verspringen van het verhaal naar de personages.
Je blijft wel lezen om dat je nieuwsgierig bent wie nu wie volgt, hoe de verhaallijnen aflopen/bij elkaar komen en wie is nu toch dode?

Zoals gezegd mist het boek echt spanning om een pareltje te zijn in dit genre, het is meer een whodunit, en moet zeggen dat ik de uiteindelijke dader niet heel vreemd vond, dus het plot was voor mij best voorspelbaar.

Door alle min- en pluspunten bij elkaar te nemen kom ik op 3 sterren uit.

Meer recensies van Laura19907