Vreemd boek

Laura19907 30 augustus 2019
James Cobb is psychiater en geeft op een avond een lezing in New York. Na afloop wordt hij aangesproken door Joshua Fleischer. Hij werd 40 jaar terug wakker in een kamer in Parijs met in de badkamer een lichaam van een dode vrouw. Wat is er gebeurd en is hij zelf schuldig of niet?

Het boek begint met een jonge Fleischer, die na ontdekking van een lichaam terugkeert naar New York. Vervolgens springt het verhaal naar het heden, waar Cobb Fleischer omtmoet. Na een tiental bladzijden doet Fleischer zijn verhaal, onder hypnose, en klinkt dit eigenlijk aannemelijk, want zijn vriend Abe Hale klinkt veel verdachtiger.
Hier gaat het verhaal opeens heel snel en gaat Cobb weer terug naar zijn eigen leven. Fleischer is opeens gestorven aan zijn ziekte.
Er komt een ander verhaal lijn in wat niet is wat het lijkt te zijn.
Het boek verspringt weer in de tijd en uiteindelijk na veel gesprekken te hebben gehad komt Cobb achter de waarheid.

Het boek vind ik vreemd omdat het overal constant in verspringt, de tijden, heden verleden en weer terug.
In een hoofdstuk ben je tussen 2 alinea's opeens dagen of weken verder.
Ook wisselt het boek erg in spanning het ene moment heb je een soort cliffhanger en dan weer een een saai verhaal.
De personen blijken niet wie ze beweren te zijn, of toch weer wel?

Het boek heb ik wel uitgelezen omdat ik graag de dader wilde weten, het klopte met mijn gedachte, maar toch blijft het een vreemd verhaal
Aardig veel losse eindjes en ineens is het verhaal afgelopen omdat voor de hoofdpersoon alles op zijn plek valt. Als lezer blijf je met veel vragen zitten en dat is erg jammer.

Dit is niet een boek wat ik in mijn kast laat staan, jammer voor de ruimte wat het inneemt, want er zijn veel betere boeken en ga zeker ook niks meer lezen van deze schrijver.

Meer recensies van Laura19907