Wapenzusjes

Laura19907 02 september 2019
1914 Noord Frankrijk
De eerste wereldoorlog is in volle gang en in een veldhospitaal klampen de soldaten zich vast aan 2 j9nge verpleegsters, Elsie en Mairie.
Ze werken dag en nacht door in dit hartverscheurend werk om zo de jongens te behandelen.
Maar Elsie houdt wat verbogen voor Mairie, maar als Mairie een vermoeden krojgt, komt hun vriendschap onder druk te staan.

Het eerste wat mij trok van dit boek was de omschrijving van het werk in het veldhospitaal.
Leek mij erg interessant, en dat was het ook wel, maar...
De vriendschap tussen bij de dames vond ik toch echt het hoofdthema en naar mijn mening niet altijd wat mijn interesse vast hield.
Dit komt omdat het eigenlijk een standaard verhaal was. Een ontmoeting tussen beide dames, gezellig met elkaar op kunnen schieten , er doet zich wat voor wat vriendschap onder druk zet en komt het dan weer goed of niet?
Dat was buiten mijn verwachtingen dus eerlijk gezegd viel mij dat een beetje tegen, maar dat is persoonlijk.

Wat wel goed aan het boek was, de ontroerende en hartverscheurende gebeurtenissen in het veldhospitaal en toch ook wel hier en daar leuke humor.
Het boek leest snel weg ook erg fijn, maar in zo'n style dat het voor mij meer richting de young adult gaat.
Door deze pluspunten geef ik het boek 3 sterren.

De twee sterren verlies zijn toch wel doordat ik de achterflap anders geïnterpreteerd heb, meer richting de oorlog, maar dat is ook weer persoonlijk

Meer recensies van Laura19907