Teleurstellend debuut, plot een deceptie

Laura19907 21 september 2020
Als op eendag vlak voor kerst een bom afgaat in hartje Kopenhagen, wordt Signe Kristiansen op de zaak gezet.
Even verderop zit nu haar voormalige partner Martin Juncker, door een misstap overgeplaatst naar een saai provincie stadje.
Als daar een moord wordt gepleegd wordt het toch iets minder saai, en vervolgens blijkt deze moorden ook nog verband te hebben met Signes zaak.

De origineelste thriller die ik in jaren gelezen heb. Dat staat op de cover, samen met twee Dobermann honden.
Dus dat boek moest er komen, alleen de origineelste thriller was het niet?
In mijn ogen grotendeels een whodunit met op ergens richting het plot een verhaal met thrilleraspecten.
Ook de samenwerking, genoemd op de achterflap, laat vrij lang op zich wachten en tot bladzijde hond sleept het verhaal nog erg, welke kant gaat het boek op?
Heel af en toe gebeuren er spannende dingen, de opbouw naar het plot is het meest spannend. Maar het plot zelf een deceptie. Afgeraffeld en vreemd. Ik had het gevoel dat ik iets had gemist, maar door nog eens te herlezen bleek dit niet zo te zijn.
Deze Scandi thrillers was voor mij dus wel teleurstellend en had zoveel meer in het verhaal gezeten.
Ik kom niet verder dan 2 sterren, maar zou nog wel een boek willen lezen van dit duo voor een tweede kans.
Want soms is een debuut niet het beste boek...

Meer recensies van Laura19907