Onderhuidse spanning

lauraleest_be 11 oktober 2023
Lees dit boek als je houdt van:
seriemoordenaars
vader-dochter connecties
vrouwelijke hoofdpersonages
meerdere POVs en tijdlijnen
slow burns

De stille huisgenoot is het debuut van deze auteur, de samenvatting beloofde allesinds al veel goeds en spanning waardoor mijn nieuwsgierigheid meteen gewekt was. Helaas viel deze persoonlijk wat tegen. Wat ik het meeste miste in dit verhaal was spanning: alles blijft een hele tijd maar wat aanmodderen tot je ongeveer 80% ver bent in het verhaal, tegen dan is je interesse helaas al heel wat afgenomen en blijkt het einde ook voor de handliggend te zijn zonder enige plot twists die het weer wat op dreef helpen.

De verschillende POVs zijn best warrig om te volgen omdat je deze in het begin van het verhaal ook niet aan elkaar kan linken in zijn geheel waardoor het gevoel “van de hak op de tak” heel erg aanwezig is. Doorheen het verhaal betert dit wel, maar toch was ik blij dat ik gedeeltelijk naar het luisterboek heb kunnen luisteren tijdens wat activiteiten te doen ipv alles te moeten lezen anders was deze waarschijnlijk een DNF geworden.

Aiden blijft best oppervlakkig ondanks dat hij een hele grote rol speelt in het verhaal, als lezer mis je diepgang bij hem en over zijn verleden om mogelijks zijn beweegredenen te kunnen begrijpen en hoe hij als persoon in elkaar zit. De focus ligt vooral op Rachel en Emily, als Aiden ook een POV zou gekregen hebben in het verhaal zou het veel boeiender en spannender kunnen geweest zijn.

Ondanks alles hoop je op een goede afloop voor Rachel waardoor je met haar meeleeft en haar stiekem aanspoort en toejuicht om haar extra privileges die ze krijgt te misbruiken om te kunnen ontsnappen.

Geen binnenvaller als debuut voor mij persoonlijk maar zeker een aanrader als je van onderhuidse spanning houdt en slow burns zonder al te veel griezeligheden.

Meer recensies van lauraleest_be