Zijn laatste wens

lauraleest_be 30 april 2024
Lees dit boek als je houdt van:
meervoudige POV
liefde na verlies
emotionele rollercoaster
P.S. I Love You
setting in de natuur
friends to lovers

Zijn laatste wens is een emotioneel zwaar boek dat zeker aan mijn verwachtingen voldeed, vergelijkbaar met Colleen Hoover's verhalen.
De iets langere hoofdstukken waren geen nadeel, omdat ze ruimte boden voor diepgaande karakterontwikkeling en verhaalprogressie. Het boek is opgedeeld in verschillende delen, wat de structuur duidelijk maakt en de lezer helpt bij het navigeren door de intense emoties.

Hoewel ik wist dat het boek emotioneel zou zijn, verraste de aanvankelijke hoeveelheid expliciete scènes me enigszins, vooral omdat ik hier niet op voorbereid was. Echter, naarmate het verhaal vorderde, werd het echt intens en moest ik hier en daar een traantje laten.
Het beschrijft het heftige aftakelproces van Adrian en volgt zijn laatste maanden, wat een rauw en puur rouwproces voor zowel hem als Nadia teweegbrengt. De vriendschap tussen Nadia en haar beste vriendin Tess is hartverwarmend en laat zien hoe belangrijk het is om zo'n ondersteunend persoon in je leven te hebben.

Een minpuntje was de soms onduidelijke perspectieven aan het begin van nieuwe hoofdstukken, maar dit werd gedeeltelijk opgelost door naar het audioboek te luisteren, wat de verwarring wegnam. Het verhaal draait om onvoorwaardelijke liefde, het verlies van je zielsverwant en het weer leren leven in plaats van overleven.
De personages moeten leren liefhebben ondanks de bagage die ze met zich meedragen, en het vinden van vertrouwen om zich weer open te stellen. Het hele verhaal ademt liefde uit en raakt de lezer recht in het hart.

Zijn laatste wens is een heftig, ontroerend en hartverwarmend verhaal dat diepe emoties oproept en de lezer meesleept in een rollercoaster van gevoelens.

Be warned, neem een doos tissues bij de hand als je van plan bent om in dit boek te duiken.

4,5 ster

Meer recensies van lauraleest_be