Geen standaard detective verhaal

lauraleest_be 18 januari 2024
Lees dit boek als je houdt van:
forensische & medische wereld
detective series
vrouwelijke hoofdpersonages
speurneuzen
geheimen
meerdere POVs

Lichaamstaal van A. K. Turner is een fascinerende duik in de medische en pathologische wereld, geschikt voor lezers die geïnteresseerd zijn in de donkere en complexe kant van het forensische vakgebied. Dit boek is zeker niet voor zwakke zielen, aangezien het gedetailleerd de wereld van obducties en de mysteries van het menselijk lichaam verkent.
Wat dit boek onderscheidt, is het feit dat het een compleet andere draai geeft aan het detective genre. De obductie-assistente Cassie brengt een frisse en rebelse energie naar het verhaal. Haar uiterlijk en Poolse roots voegen een extra laag toe aan haar personage, en haar biseksualiteit en moeizame relaties met de levenden maken haar intrigerend en controversieel.
Tegenover Cassie staat brigadier Flyte, een mysterieus personage op zichzelf. De dynamiek tussen hen beiden leidt tot een unieke samenwerking die het verhaal naar een hoger niveau tilt. Het verhaal zit vol geheimen, wat het boeiend maakt, maar soms gaat het gestaag vooruit, wat een kleine kritiekpunt kan zijn.
Naarmate het verhaal vordert hoop je als lezer op gerechtigheid en een goede afloop. Het einde van het boek brengt echter verrassingen met zich mee en een onverwacht plot. Het open einde met betrekking tot de onderlinge relaties tussen de hoofdpersonages voedt de nieuwsgierigheid en maakt me benieuwd naar de evolutie ervan in het volgende deel van deze boeiende serie. Lichaamstaal is een aanrader voor liefhebbers van mysteries en forensische drama's die iets anders willen dan de standaard detective verhalen.

4,5 ster

Meer recensies van lauraleest_be