Must read te voorbereiding van kerst

lauraleest_be 22 november 2023
Lees dit boek als je houdt van:
lgbtq vriendelijke verhalen
instant chemistry
The hating gme
smut
wedding vibes
enemies to lovers
achter de schermen van een tv-show

Bij kennis van Iris was één van mijn eerste samenwerkingen en reviews die ik schreef toen ik 3 jaar geleden met bookstagram begon. Stiekem roept dit wat nostalgische gevoelens op en mocht ik Alles draait om kerst dan ook niet aan mij voorbij laten gaan. Het is nooit te vroeg voor een kerstverhaal, toch?!

Holly voelt heel vertrouwd aan en neemt je mee in alles wat je zonder twijfel in je eigen leven ook al eens ervaren hebt: financiële bekommernissen als beginnende dertiger, je eerste woning die stiekem wat te krap is, de ambities die je koestert om je op te werken, het niet altijd zo fijne date parcour die je moet doorstaan vooraleer je je soulmate ontmoet. Herkenbaar?
Dit alles zorgt ervoor dat je Holly’s verhaal meeleeft vanop de eerste rij met een zakje popcorn in de hand, en je maar niet snel genoeg kan lezen.
Haar snoep gekleurde haar en kleurrijke outfits fleuren het verhaal op en als kers op de taart zit dit boek vol humor. Niet enkel Holly zorgt voor gekke en hilarische gebeurtenissen, de algemene schrijfstijl adhv vergelijkingen en het verwoorden van situaties zorgt ervoor dat je een aantal keer luidop moet grinniken tijdens het lezen.

En wat mag er niet ontbreken in een kerstverhaal? Liefde, warmte en genegenheid: Olaf & Maggie zijn 100% couple goals, zo ook zijn Holly’s beide vaders en broer het soort gezin waar iedereen recht op heeft en voor een hartverwarmend gevoel zorgt.
Maar jammer genoeg had ik iets meer kerstsfeer verwacht in het verhaal, of toch dat het verhaal zich grotendeels rond de kerstperiode zou afspelen aangezien de titel heel veel kerst doet vermoeden.

Alles draait om kerst in een leuke opwarmer om te lezen met de aankomende kerstperiode waarin rivaliteit, humor en smut voor een leuke balans zorgen.

Meer recensies van lauraleest_be