emotionele voltreffer

lauraleest_be 28 juli 2023
Lees dit boek als je houdt van:
astronomie
verschillende POVs
verhalen over leven met ziekte
emotionele rollercoasters
brieven

Een hemel vol sterren is het tweede boek die ik van Atkins lees en ook deze is me weer super goed bevallen! Het is een heel heftig en aangrijpend verhaal waar ziekte en verlies centraal staan. Zowel binnen in het gezin van Alex als andere gezinnen die hierdoor getroffen geraken. Een echte emotionele rollercoaster met veel downs maar ook ups, waardoor je met veel plezier, en lach en een traan dit verhaal leest.

Andere thema’s die aan bod komen die heel herkenbaar kunnen zijn is de onzekerheid als ouder tov je kind, of je de dingen wel goed doet en of je wel ‘genoeg’ bent. De onvoorwaardelijke steun van familie en vrienden compenseren die onzekerheid en zorgen weleens voor kippenvel momentjes. Ook kampt Alex heel erg met verklaringen zoeken voor het onverklaarbare doorheen zijn rouwproces, wat volgens mij het proces tijdens het rouwen heel mooi schetst hoe rauw en machteloos het vaak kan zijn.

De andere mensen die betrokken raken bij Alex zijn gezin door de dood van Lisa hebben elk hun eigen verhaal die een mooie toevoeging geven aan het geheel met hun eigen humor en persoonlijkheid. Echt iedereen is sympathiek en hartelijk.

De warmte en liefde is dan ook de algemene positieve rode draad in dit verhaal waardoor dit zo’n pakkend en ontroerend boek is. Eentje die je niet mag missen als je van dit soort verhalen houdt!

Meer recensies van lauraleest_be