Mijn favoriete souvenir

lauraleest_be 17 april 2024
Lees dit boek als je houdt van:
steamy romance
dubbele POV
roadtrips
love triangles

“Het gaat om de ervaring, de spanning van het onbekende. Het gaat nooit om de bestemming.”

Mijn favoriete souvenir is een boeiend verhaal dat draait om de zoektocht van Hazel naar zichzelf en haar verlangen naar avontuur. Het boek biedt een interessante twist door het gebruik van twee perspectieven, waardoor je als lezer de emoties en gevoelens van beide hoofdpersonages intens ervaart. Ondanks de iets langere hoofdstukken leest het verhaal vlot, mede dankzij de impulsiviteit van de hoofdpersonages en hun humoristische interacties, die zorgen voor een plezierige leeservaring.

De respectvolle manier waarop de hoofdpersonages met elkaar omgaan is hartverwarmend, hoewel persoonlijke voorkeuren een rol kunnen spelen in het algehele gevoel ten opzichte van enkele andere personages (Brady & Felicity). Desondanks blijf je als lezer hopen op een goede afloop en ben je nieuwsgierig naar verdere ontwikkelingen.

Een verrassend element is het feit dat Hazel een 'bunny mom' is, wat verfrissend is omdat dit huisdier niet vaak een rol krijgt in verhalen maar de voorkeur eerder naar een kat of hond gaat. Als (ex) bunny mom vond ik dit wel een leuke toevoeging.
Het spirituele aspect met behulp van toekomstvoorspellingen voegt een leuk accent toe, maar gelukkig blijft dit binnen de grenzen, aangezien dit vaak een beetje te zweverig kan overkomen.

De essentie van het verhaal: de tweestrijd tussen hoofd en hart, de zoektocht naar je innerlijke zelf en verlangens + rouwverwerking is goed uitgewerkt en blijft de lezer bezighouden en ontroeren. Daar tegenover zorgen de steamy momenten voor een goed evenwicht zodoende dat het verhaal niet te beladen aanvoelt.

Desondanks ik geen grote fan ben van driehoeksverhoudingen vond ik dit verhaal uiteindelijk hartverwarmend en heb ik deze in een ruk uitgelezen.

4,5 ster

Meer recensies van lauraleest_be