Voorspelbaar drama

lauraleest_be 23 februari 2021
Verhaallijn: Alexandra heeft een fijn leven, ze is maatschappelijk werkster bij jeugdzorg en woont samen met haar vriend in een fijne loft in Rocky Mountains. Het verleden probeert ze achter zich te laten tot haar zus Ruth op de stoep staat die ze 10 jaar niet gezien heeft, en dan nog wel zwanger.. Ondanks dat Alexandra niet wilt dat haar zus haar leven weer compleet overboord gooit beslist ze toch haar in huis te nemen en te helpen, tenslotte zijn ze zussen. Al snel haalt het verleden hen terug in en komen er geheimen boven water. Kunnen de zussen elkaar wel terug vertrouwen?

Het verhaal wordt afwisselend verteld vanuit beide zussen hun perspectief, springend tussen het heden en het verleden die uiteindelijk tot een geheel komen. Dit zorgt ervoor dat je beide personages goed leert kennen maar anderzijds heb je ook al heel snel door hoe de vork aan de steel zou kunnen zitten in het verhaal. Op zich zou ik het boek geen thriller noemen want van spanning is er niet echt sprake, het is meer een (familie) drama. Door de vlotte schrijfstijl en eenvoudige zinnen leest het vlot weg en wordt alles rustig opgebouwd door de nogal langzame start in het eerste deel van het verhaal. Mijn allerliefste zusje heeft je een bijzondere kijk in de jeugdzorgsector, drugsverslaving en familiedrama’s met serieuze gevolgen die het verhaal een realistisch gevoel geven. Dit was mijn eerste kennismaking met Roz Nay, door haar vlotte schrijfstijl zou ik wel nog eens een boek van haar lezen in de toekomst.

Meer recensies van lauraleest_be