De ergste nachtmerrie

leentje4trixie 02 februari 2020
Sandra J.Paul is auteur van thrillers en jeugdthrillers.Ze is ook uitgever en eigenaar van Hamleybooks.
In het Engels is ze bekend onder de naam Joanne Carlton.

Sandra Vets zegt over zichzelf ik ben auteur van de Eilanden-serie en de thrillers Azerty en Moordspel. Ik schrijf en publiceer ook onder de naam Joanne Carlton (Hart-Slag) Ik ben een Nederlandstalig auteur, geboren en getogen in België, ondernemer en creatieve bezige bij. Voor zolang ik mij kan herinneren, is schrijven mijn grote passie. Ik schrijf in zeer uiteenlopende genres en voor verschillende leeftijden, telkens met een paranormaal tintje als rode draad in haar werk.

Alle info op www.sjpaul.be www.facebook.com/authorsjpaul

Vandaag beoordeel ik haar boek Kwijt.

Wat als je perfecte leven een leugen is/was.

Jim Vermeersch leid een schijnbaar perfect leven in Londen.
Hij is getrouwd met Iris en heeft een zoon Vince.
Hij is een gepassioneerd patissier en eigenaar van een gerenommeerde patisserie in Londen.
Beter dan wat hij heeft word het zeer zeker niet,wat kan er misgaan?

Tot hij op een morgen wakker word in zijn tienerkamer in zijn ouderlijk huis.
Weg is zijn Londense zaak,zijn vrouw en beste vriend Joris.Zijn zoon Vince is geen 16 meer maar binnen 2 dagen 18 jaar.
Jim zijn herinneringen van de afgelopen 2 jaar zijn weg ,hij weet niets meer

Jim gaat op zoek naar de waarheid en probeert zich te herinneren wie hij is en wat er is gebeurt met alles en iedereen die hem zo vertrouwd was.

Kwijt begint met een sterke proloog waarin je alvast weet naar wie of wat Jim naar op zoek moet.

Ik vind het alvast een origineel onderwerp,Jim is een succesvol ondernemer die denkt dat hel leven hem toelacht,het ziet er dan ook niet direct naar uit dat er iets kan mislopen.Het lijkt het klassieke huisje,tuintje,boompje verhaal,niets is minder waar.

De schrijfstijl bevalt me zeer goed,het personage dat zijn verhaal verteld zo lees ik het graag.Net alsof alles tegen mij als lezer word vertelt.
Er worden niet teveel personages aangevoerd zo kan je heel goed volgen wie,wie is.Ze krijgen allemaal genoeg ,voldoende aandacht en worden goed uitgewerkt.De spanning word goed gedoseerd en opgevoerd en verslapt nooit.

Proficiat Sandra alhoewel ik toch in de goede richting dacht over het hoe,wat,waarom ben je er toch in geslaagd me op het verkeerde been te zetten met je plot.
Er waren meer verwikkelingen dan ik eerst dacht en het liep ook iets anders af,hoe bedenk je het toch?Wat een fantasie.

Dit was een fantastisch mooi verhaal voor een thriller liefhebber maar een nachtmerrie die je niet echt wil meemaken.

Meer recensies van leentje4trixie