Perfecte resten #hebbanbuzz

leon 30 november 2019
Het boek perfecte resten van schrijfster Helen Fields begint met het slachtoffer en de moordenaar.
Daarna wordt inspecteur Luc Callanach geïntroduceerd.
Luc is een Interpol agent die van uit het Franse Lyon, zijn moeder is Franse wordt overgeplaatst naar het Schotse Edinburgh, het land van zijn te vroeg overleden vader.
Luc krijgt een eigen team en wordt gelijk op een moord gezet, dit geeft enkele conflict situaties met een enkele medewerker.
Dan verschijnt de mooie inspecteur Ava Turner in de deur opening van Luc,s kantoor, dit wordt het begin van een mooi samenwerking.
Ava heeft een eigen zaak, er worden baby's gevonden in Edinburgh.
Het boek leest zeer prettig, je ziet als het ware de personages voor je alsof je naar een Britse detective serie kijkt, je hoort het Schotse accent.
Voor de hoofdstukken waarin de dader opereert moet je soms een sterke maag hebben, voor een eerste boek zijn sommige passages wel heftig, ik ben benieuwd hoe Helen dit vasthoudt in haar volgende boeken.
Wanneer Natascha, goede vriendin van Eva wordt belaagd en Ava geschorst wordt krijgt het verhaal een andere wending.
Er komt een personage in het verhaal die ik niet verwacht had. Ik ben benieuwd of zij in de volgende boeken blijft.
Bloeit er er een liefde op tussen de beide inspecteurs of tussen de beide vriendinnen of wordt het een driehoeksverhouding?
Wie zal het zeggen?
Ik heb dit boek 4 sterren gegeven omdat ik het een prettig leesbaar boek vindt, en ben van plan om de gehele serie te gaan lezen en te verzamelen.
Al met al Perfecte resten is een boek dat iedereen die van dit soort boeken houdt op zijn boekenplank moet hebben staan.
#hebbanbuzz

Meer recensies van leon