Stille waters, minder diepe gronden

Letterfretter 15 september 2019
Ik geef dit boek een 3,5*. Wat vond ik goed: aangename schrijfstijl en verschillende interessante conversaties die je meenemen in het verhaal. Ondanks een dosis ongeloofwaardigheid wilde ik toch weten hoe het in elkaar zat en waarom Alicia nog steeds zwijgt na al die jaren. Het plot was voor mij zeker geen complete verrassing, had het wel hoofdstuk na hoofdstuk zien aankomen. Maar de afwisseling tussen het verhaal van Theo Faber, de psychotherapeut, en het dagboek van Alicia Berenson zorgen wel voor een mooi opgebouwd geheel.
Wat ik minder goed vond: de ongeloofwaardigheid :) Waarom gebruikt Theo Faber, meer de technieken van een politie-agent dan van een psychotherapeut? En waarom laat de directeur van de instelling dat gewoon toe? De uiteindelijke beweegreden van de moord vond ik ook vergezocht en niet in verhouding tot...
Al bij al een fijn boek om te lezen maar ik werd niet omver geblazen.

Meer recensies van Letterfretter