Belangrijk thema

Letterfretter 06 mei 2020
Ik las dit boek als een recensieboek. De bedoeling was om dit samen met onze dochter van 10 door te nemen. Maar zij vond de tekeningen niet echt haar stijl - ze is daar heel categoriek in - dus ik bleef alleen over :)
Het boek behandelt een belangrijk thema: pesten, anders zijn en voor elkaar opkomen. Dat scoort goed bij mij, ook de manier waarop de pestkoppen worden aangepakt is best origineel bedacht. Anderzijds had ik wel wat meer subtiliteit verwacht in het pesten zelf: wie wordt er gepest, door wie, hoe gebeurt dat dan? In het echte leven is het volgens mij veel meer onderhuids, terwijl het in Het Antipestplan direct duidelijk is hoe de vork in de steel zit. Dat doet dan vragen rijzen waarom de leerkrachten dit niet merken en dit niet meteen oplossen. Ook de namen van de kinderen (Alena, Polak en Paulien) vond ik niet zo evident gekozen... Aan het eind van het boek staat een heel leuke tekening met Alena, Polak en Paulien als superhelden. Dat lijkt mij leuk om op verder te werken. Het logo van de "appers" met een cijfer 1 doet ook vermoeden dat er een reeks zit aan te komen.

Meer recensies van Letterfretter