Liever meer vriendschap

Letterfretter 17 juni 2020
Het boek was voor mij een worsteling... Ik heb vaak getwijfeld om ermee te stoppen, vond het zo zwartgallig en soms zelfs saai, maar wilde toch weten waar iedereen zo lyrisch over deed. Dus zette ik door. De twee vrouwelijke hoofdpersonages leer je redelijk goed kennen, doorheen het verleden (apart) en heden (samen). Ik gebruik bewust het woord "redelijk" omdat ik het gevoel had dat ze eendimensionaal bleven tot de laatste pagina: boos, sarcastisch, triest, onbegrepen, verlaten, ... Ik had ook gehoopt dat hun vriendschap sneller aan bod zou komen maar dat was pas na 2/3 van het verhaal. Een boek dat ik niet snel zal vergeten door de rauwheid ervan, vooral het verhaal van Mags en haar overleden echtgenoot die ook muzikant was in hun band. Maar geen boek dat ik zal aanraden aan anderen.

Meer recensies van Letterfretter