Laat de lieve spoken met rust!

Letterfretter 29 oktober 2020
Mijn dochter van 10 jaar las dit boek voor mij en dit is haar beoordeling:
Het is een leuk, grappig en eng boek. Het verhaal gaat over een jongen die dikwijls alleen thuis is want zijn mama en papa hebben geen tijd voor hem. Ze moeten werken of zijn gewoon weg met twee. Hij krijgt dan oppassers, maar die zijn niet altijd lief. Bijvoorbeeld oppas Mevrouw Von Paprika (Von Schloss) deed alsof ze een babysitter was maar eigenlijk was ze een spokenjager. In het huis waar Elliot woont, zitten namelijk spoken. Het zijn wel lieve en leuke spoken dus Elliot vindt het niet fijn dat er op hen gejaagd wordt.
"Ongewenst bezoek" is deel 1 van een reeks, ik zou het volgende deel zeker lezen. Ik vond de tekeningen wel mooi, maar ze waren vooral met blauw. Jammer dat het niet in kleur was, zoals op de kaft.

Noot van mezelf: mijn dochter (en veel andere kinderen) houden van boeken met prenten, zelfs bij een hoger leesniveau. Een graphic novel of boek in stripvorm kan dan wel helpen op vlak van leesplezier. Er staat op het boek dat het geschikt is voor lezers vanaf 8 jaar. Voor onze dochter was het dus iets te eenvoudig en hierdoor snel uit, maar dat vond ze niet zo erg.

Meer recensies van Letterfretter