Spannend maar te complex

Letterfretter 15 mei 2020
Ik las al eerder "De vrouw na mij", wat ik fantastisch vond. Een vlotte schrijfstijl en spannend verhaal, de lezer op het verkeerde been zetten... Alle elementen om het boeiend te houden zaten daar in.
Dat voelde ik veel minder bij "Een anonieme vrouw". Doordat het verhaal vanuit 2 zeer verschillende standpunten geschreven is (Jessica en dr Shields) was het voor mij telkens aanpassen. Beide personages zijn ook totaal anders qua temperament wat niet in het voordeel van dr Shields is, voor mij werd ze nergens sympathiek. Het voelde heel afstandelijk en koel aan. Zelfs als ze sprak over Thomas, haar echtgenoot waar zo zoveel van houdt, is er geen warmte of passie. Maar misschien was dit wel de bedoeling :)
Ik vond het plot op een bepaalde manier vergezocht en complex, hoe elementen uit het verleden verweven zijn met het heden.
Anderzijds blijft het een degelijke thriller, waarbij je zeker het vervolg wil kennen. Je blijft denken "wie houdt nu wie voor de gek"? Jessica, dr Shields of Thomas?

Meer recensies van Letterfretter