Onder de Spaanse zon

Auteur: Anna Thomas
Reeks: Nueva Vida
Uitgeverij: uitgeverij Luitingh Sijthoff, 2021
Pagina’s: 288 pagina’s

Wat vond ik van het boek?
Onder de Spaanse zon is het eerste deel in de Nueva Vida reeks. Vanaf het eerste moment sprak de cover van ‘Onder de Spaanse zon’ mij direct aan. Een zomerse feelgood roman om bij weg te dromen in de zon. Het boek is geschreven vanuit het perspectief van 3 koppels die 25 jaar voordien tegelijk trouwden. Sindsdien hebben ze geen contact meer gehad met elkaar. Je leert elk koppel afzonderlijk kennen per hoofdstuk. Elk koppel heeft zo zijn eigen problemen. Wanneer de koppels elkaar na al die jaren terug zien besluiten ze hun 25ste huwelijksverjaardag samen vieren. Tijdens de voorbereidingen leren de vrouwen elkaar opnieuw beter kennen. Wanneer DE grote dag aanbreekt hebben hun echtgenoten geen aandacht voor hen. De vrouwen vragen zich af of ze wel echt gelukkig zijn met het leven dat ze nu hebben. Ze besluiten samen op een groot avontuur te gaan.
Doordat het verhaal vanuit drie verschillende perspectieven is geschreven is het niet altijd even duidelijk. Toch nam het verhaal me mee in verschillende werelden en maakte het me nieuwsgierig wat er te gebeuren stond als deze levens terug in elkaar zouden vloeiden.
Ik ben heel benieuwd naar het vervolg van avontuur dat Ellen, Linda en Judith. Wat staat hen nog te wachten? Wat zullen ze daar in het verre Spanje nog allemaal gaan beleven en wat zullen ze met hun echtgenoten gaan doen?

Meer recensies van Liens_boekenhoekje