Het donker - Emma Haughton

Auteur: Emma Haughton
Uitgeverij: Luitingh-Sijthof
Pagina’s: 365
ISBN: 978 90 245 9582 2

Van uitgeverij Luitingh-Sijthof kreeg ik de kans om dit boek samen met de thriller leesclub te lezen als vooruit exemplaar. Dit was voor mij de eerste ervaring met schrijfster Emma Haughton. Deze ervaring was direct een aangename ervaring.
Het verhaal speelt zich af in Antartica. Naarmate dat de dagen daar verstrijken wordt het winter en zal de zon niet meer opkomen voor een langere periode. Het blijft dag en nacht pikdonker. Dit bij temperaturen bij ver onder 0 maakt het leven op Antartica een grote uitdaging. Op deze plaats is een onderzoeksstation gevestigd waar Kate het hoofdpersonage in het boek aan de slag mag als arts. Kate komt te weten hoe haar voorganger is verongelukt. Of dit echt om een ongeluk gaat trekt zij in vraag.
Er blijkt meer aan de hand in het onderzoeksstation. Wie kan Kate nog vertrouwen nu ze daar voor een langere periode vast zit? Er ontstaan spanningen in het team. Wanneer er nog een slachtoffer valt gaat Kate op onderzoek uit.
Een bloedstollende thriller met een vlot verhaal. Het boek is geschreven in korte hoofdstukken die je nieuwsgierigheid blijven wekken. Je krijgt in een beeld van de personages en wat zij in het verleden al hebben meegemaakt. Hoe kan dit team blijven samenwerken en overleven in deze nare omstandigheden?
Ik zal in de toekomst zeker nog boeken lezen van Emma Haughton.

Meer recensies van Liens_boekenhoekje