Overleefd je ware aard het leven

In dit verhaal leren we het hoofdpersonage, Erika kennen als een eerder onzeker meisje dat veel verloren is door een woningbrand in haar ouderlijk huis. Doordat ze zich niets meer zou kunnen herinneren moet ze helemaal van nul opnieuw beginnen.

Erika blijkt niet zomaar een meisje te zijn zoals alle andere tieners van haar leeftijd. Haar leven zag er vroeger heel anders uit.

De familie waarbij Erika terecht komt na het ongeluk probeert het meisje zo goed mogelijk te ondersteunen. Ook zij weten de ware aard van hun logé niet.

Zal Erika een compromis vinden om bij deze liefdevolle familie te kunnen verblijven?

Sara heeft een heel vlotte schrijfstijl waardoor je zo door de eerder korte hoofdstukken heen raast. Ik werd gegrepen door een verhaal dat eerst over een dood gewoon meisje lijkt te gaan maar dan plots helemaal omslaat.

Het verhaal speelt zich voornamelijk af bij het gezin van Marco de politieagent die Erika na het ongeluk onder zijn hoede neemt. Zij hebben als gezin ook al een hele rugzak dat ze met zich mee dragen vanuit het verleden en proberen ook met deze nieuwe situatie om te gaan. Zullen ze Erika haar niet menselijke kant kunnen accepteren of zal ze opnieuw naar een nieuwe thuis moeten zoeken?

De cover van dit boek deed me reeds vermoeden dat het hier om een boek zou gaan waar de nodige portie magie aan te pas zou komen, maar dit ontdek je maar na een tijdje in het verhaal. Ik vond het eerste hoofdstuk waarbij Erika door de hulpdiensten uit het puin wordt gehaald al direct een stevige binnenkomer en sterk begin.

Ik ga in de toekomst zeker nog boeken van deze schrijfster lezen. Het schaduwrijk moet je zeker lezen als je houd van boeken over magie, vriendschap en liefde.

Bedankt Dutch Venture Publishing voor het recensie-exemplaar.

Meer recensies van Liens_boekenhoekje