De Ex Talk de echte goede radio

Liens_boekenhoekje 09 november 2023
Van Luitingh Sijthoff mocht ik ‘De Ex Talk’ lezen. Luitingh Sijthoff heeft dit boek in oktober uitgegeven. Ik had zelf nog geen boeken gelezen van de hand van Rochel Lynn Solomon. Ook het onderwerp radio en uitzendingen we me nog onbekend. Dit is een onderwerp dat ik als lezer nog niet echt ben tegengekomen in de boeken dat ik heb gelezen. Ondanks mijn beperkte kennis heb ik wel genoten om hierover te lezen.

Tijdens het verhaal leerde ik Shay, Dominic en hun radiocollega’s beter kennen. Het gekibbel en de haat-liefde relatie tussen de twee hoofdpersonages vond een leuk concept. In het begin van het verhaal kunnen Dominic en Shay elkaar niet uitstaan, maar uiteindelijk lijkt er toch meer te zijn dan alleen haat naar elkaar toe.

Doorheen het verhaal leest de lezer over de verschillende fases van de band die zich vormt tussen Shay en Dominic. Hiermee gecombineerd lees je de gevoelens en gedachten dat dit bij hen teweeg brengt.

In het verhaal kom je af en toe een hoofdstuk tegen waarbij er een draaiboek van een radio-aflevering was uitgeschreven. Dit vond ik heel passend bij het boek en een leuke meerwaarde. Het was dan wel grappig om te merken dat deze presentatoren zich vaak helemaal niet aan het script hielden maar begonnen te improviseren.

Rachel heeft een vlotte schrijfstel die lekker wegleest. Ze weet de lezer nieuwsgierig te houden door de verschillende onverwachte wendingen.

De Ex Talk moet je echt gaan lezen als je houdt van boeken over liefde-haat relaties, radio, maar ook thema’s als verlies en loslaten komen op een mooie manier aanbod.

De Ex-talk eindigt met een open einde. Ik heb gezien dat er begin volgend jaar opnieuw een nieuwe roman van Rachel uitkomt bij Luitingh Sijthoff. Ik kijk er alvast naar uit.
Bedankt Luitingh Sijthoff voor het recensie-exemplaar.

Meer recensies van Liens_boekenhoekje