Jongbloed

Bij de start van het boek werd ik al meteen in het verhaal getrokken. Ik lees zelf graag boeken die gaan over vampieren en de wereld hierrond. Ook jongbloed gaat over een wereld waar vampieren en mensen centraal staan. Meer bepaald in Jongbloed wordt er gezocht naar een wereld waarin mensen en vampieren samen kunnen leven. Hiermee is echter niet iedereen akkoord.
Wanneer het vampierenrijk geconfronteerd wordt met een ziekte waaraan ze zelf ook kunnen sterven wanneer ze een mens bijten die ermee besmet is staat de wereld op zijn kop. Want wat zijn vampieren zonder voedsel. Halsoverkop wordt er een bloedvervanger ontwikkeld om zodat hun soort toch in leven kan blijven. Dit lijkt toch de ideale wereld mensen en vampieren die naast elkaar kunnen leven?
Tijdens de vordering van het verhaal merk je wel dat niet iedereen het met bovenstaande theorie eens is. Vampieren zijn echter toch gemaakt om zich te voeden met het bloed van mensen? Daarom is het belangrijk om een geneesmiddel te vinden voor de dodelijke ziekte genaamd BSS.
Sasha Laurens heeft een vlotte pen en neemt de lezer helemaal mee in haar verhaal. Ondanks mijn eerdere voorliefde voor boeken rond dit thema heeft de eerder rustige sfeer dat dit boek heeft mij zeker niet verveeld.
Het boek speelt zich af in een vampierenschool waar de zogenaamde Jongbloeden (jongste vampiers) les volgen. In deze school blijkt dat toch niet alles is zoals het lijkt. Wie kan er nog vertrouwt worden en wie streeft er nog mee naar de erecode die in Harcote zo belangrijk zijn.
Het verhaal is geschreven vanuit de perspectieven van de twee hoofdpersonages namelijk Kat en Taylor. Kat is nieuw op Harcote en moet zelf nog alles over de school en haar soort gaan ontdekken. Want ook haar mama heeft het voor zo ver zij weet niet echt met vampieren.
Taylor zit al langer op school en kent de knepen van het vak beter als haar vroegere beste vriendin Kat. Taylor is niet blij dat ze Kat juist hier terug moet tegenkomen.
Zullen Kat en Taylor elkaar terugvinden en een oplossing vinden om hun soort te laten verder leven?
Dit boek moet je zeker gaan lezen als je fan bent van boeken over vampiers zoals twilight, Vampyria …
Bedankt @dutch venture publishing om het e-book beschikbaar te stellen als recensie-exemplaar.

Meer recensies van Liens_boekenhoekje