Daar waar de rivierkreeften zingen

Allereerst is het een prachtig geschreven verhaal over de natuur. Ik ben zelf in North Caroline geweest en ook de moerassen bezocht. Bij het lezen van dit verhaal kwamen al die herinneringen naar boven. Ik kan merken dat de auteur intense liefde heeft voor deze plek. Haar oprechte liefde in de natuurlijke schoonheid en geloof in de genezende kracht van de natuur maakt dit boek onvergetelijk en zeker de hype waard!
Daarnaast is het natuurlijk een hartverwarmend verhaal. Een in de steek gelaten meisje die uit een gewelddadige familie komt, waarbij een pak slaag iedere dag een normale zaak van de wereld is. Ze probeert zichzelf te onderwijzen en een succesvolle carrière te maken als schrijver en illustrator.
Tegelijkertijd is er een moordmysterie verweven in het verhaal. De grote vraag is of Kya schuldig is aan de moord. Dit zorgt ervoor dat je het boek niet weg kan leggen en blijft doorlezen.

De schrijfstijl van Delia Owens vond ik prachtig. Het verhaal wordt zo beeldend geschreven dat je net niet de natuur ruikt en alles voor je ogen ziet. Vanwege de spanning over de moordmysterie ga je als een sneltreinvaart door het verhaal. Ook de manier waarop zij je op het verkeerde been zet vind ik adembenemend. Eerlijk? Ik zag de eindplot niet aankomen.

Het was voor mij één van de beste boeken die ik heb gelezen. Het is meeslepende, hartverscheurende verhaal dat onder je huid kruipt. Zeker een aanrader. Van mij krijgt het 5 ⭐⭐⭐⭐⭐.

Meer recensies van LifeChangerReader