Terug naar Avalon Bay

Linda de Jong 07 februari 2024
*Meer dan je weet* is het tweede boek in de Avalon Bay serie en de opvolger van *Anders dan je dacht..* maar is ook goed los te lezen.

Evan heeft nooit geweten waarom Gen een jaar geleden zo plotseling wegging, hij wist alleen dat het zijn hart brak. Nu ze terug is in de stad, is hij vastbesloten uit te zoeken waarom ze wegging en ervoor te zorgen dat ze in de stad blijft, bij hem.

In *Meer dan je weet* komt Gen terug naar Avalon Bay voor de begrafenis van haar moeder, met de bedoeling er korte tijd te verblijven om haar vader te helpen in zijn bedrijf. Dat klinkt als een zwaar begin, maar Gen had niet echt een goede band met haar moeder (wat op zichzelf ook wel weer verdrietig is).

Evan heeft afgelopen jaar Gen proberen te vergeten. Hij heeft een baan in de bouw met zijn tweelingbroer en zijn oom Levi. Ondanks dat ze nu partners zijn heeft hij heeft niet de reputatie verantwoordelijk te zijn. Hij maakt ruzie, gaat regelmatig op de vuist, drinkt te veel en versiert de een na de ander zonder serieus te worden.

Gen probeert ondanks de sterke chemie haar wilde tijd met haar ex, vooral achter zich te laten, want het voelt destructief. Ja, ze hielden van elkaar en hadden geweldige seks, maar ze hadden ook knallende ruzies, gingen regelmatig uit elkaar, maakten elkaar opzettelijk jaloers en hadden constant problemen.

Gen komt er al snel achter dat het onmogelijk is om Evan niet tegen te komen in het kleine kustplaatsje waar ze ooit samen waren. En op het moment dat ze haar bloedmooie ex weer ziet, is het meteen duidelijk dat Evan nog steeds even onhandelbaar, sexy en onweerstaanbaar is als altijd.

Maar nu ze terug is wil ze het echt anders, met hem. Alleen 'It takes two to tango'.

Evan heeft andere ideeën. Hij weet dat ze goed samen kunnen zijn, maar kan hij Gen overtuigen dat hij het risico waard is?

Voor de lezer blijft de vraag staan, of je een slechte reputatie ooit echt kan afwerpen. Werken tweede kansen echt? Genevieve en Evan staan op het punt dat uit te vinden.

Ik heb onlangs 'Misfit' gelezen en ik moest even wennen aan het nuchtere dorpsgevoel van Avalon Bay en de gemeenschapszin. Maar de auteur weet de personages body te geven, met echte problemen, die daar op een realistische manier mee omgaan. Hier geen rijke, nuffige studenten, met snode plannen maar gewone meeslepende personages. De level van steamy scenes is overigens wel hetzelfde gebleven dus liefhebbers van smut kunnen hun hart ophalen.

Meer recensies van Linda de Jong